Ambulatori

Vizīte pie Otorinolaringologa ietver sarunu starp pacientu un ārstu, objektīvo (saukta arī „fizikālo”) izmeklēšanu, iespējams arī specialitātei specifisko izmeklējumu (piemēram, dzirdes, vestibulārās funkcijas, deguna elpošana, balss u.c.) izdarīšanu. Nepieciešamības gadījumā pacientam var tik ietekts izdarīt arī laboratorijas vai attēlu diagnostikas izmeklējumus.

Saruna starp ārstu un pacientu (svarīgākā daļa vizītes laikā!)- sūdzību vai traucējumu kā arī notikuma attīstības uzklausīšanu un mērķtiecīgu jautājumu uzdošanu pacientam no ārsta puses. Apmeklējot ārstu, sarunu vajadzētu apdomāt jau iepriekš, formulējot svarīgāko. Ļoti svarīgi ir paņemt līdzi iepriekš izdarītos izmeklējumus!

Objektīvās izmeklēšanas laikā tiek veikta deguna, mutes dobuma un rīkles, aizdegunes, balsenes un ausu apskate. Var tikt izdarīta arī kakla un mutes pamatnes iztaustīšana.

Papildus Otorinolaringoloģijā specifiskie izmeklējumi sniedz būtisku diagnostisku informāciju un palīdz novērtēt situāciju un izvēlēties ārstēšanas plānu, ja tāda nepieciešama.

Otorinolaringoloģijā bieži izmanto attēlu diagnostikas izmeklējumus (biežāk pielietotie: rentgenogramma, datortomogrāfija, kodolu magnētiskā rezonanse, ultraskaņas izmeklēšana). Katrs no izmeklējumiem satur atšķirīgu informāciju un atsevišķās situācijās var būt vispiemērotākais. Jūsu ārsts jums izskaidros šo izmeklējumu pamatotību un no šī izmeklējuma sagaidāmos ieguvumus.

Tas nozīmē, ka, lai gūtu pietiekamu priekšstatu par radušos situāciju, var būt nepieciešama vairāk nekā viena vizīte. Vizītei pie Otorinolaringologa (tā pat kā pie jebkura cita speciālista) vajadzētu noslēgties ar kādu no secinājumiem:

1.       Jūs esat vesels, un nekāda ārstēšanās nav nepieciešama;

2.       Slimība attīstās strauji un ir nopietna (iespējams jūs apdraudoša, vai draudoša ar kādas funkcijas zudumu)- nepieciešama neatliekama rīcība, iespējams, ārstēšanās stacionārā.

3.       Slimība attīstās strauji, traucējumi ir nopietni, tomēr tā jūs neapdraud. Tomēr atkārtota vizīte kontrolei un laba komunikācija ar ārstu ir nepieciešama.

4.       Iekaisuma slimība, kura jūs šobrīd neapdraud, bet var attīstīties dažādi. Iespējams piedāvāt dažādus rīcības plānus.

5.       Ir būtiski traucēta dzīves kvalitāte kāda orgāna anatomiskas vai funkcionālas problēmas dēļ. Jums sarunā ar ārstu vajadzētu vienoties par labāko risinājumu: medikamentu lietošanu, operāciju (ja sagaidāms uzlabojums), palīglīdzekļu lietošanu (piemēram, dzirdes aparāta pasliktinātas dzirdes gadījumā), vai nekāda risinājuma neakceptēšanu- ja piedāvātie risinājumi jums nav pieņemami.

6.       Jums konstatētā problēma ir risināma, bet šie risinājumi pārsniedz jūsu ārsta kompetenci. Jums vajadzētu tikt ieteikta cita, ar atbilstošu kompetenci un pieredzi apveltīta Otorinolaringologa palīdzība (iespējams pat ārzemēs).

7.       Otorinolaringologa kompetencē esošo orgānu slimība vai traucējumi var būt sekundāri. Šādā gadījumā jums var tikt ieteikts meklēt padomu pie citas specialitātes ārsta vai piedāvāt sasaukt dažādu specialitāšu ārstu konsīliju. To iespējams izdarīt arī ārpus slimnīcas situācijā.

Trauksmes zvani:

1.       Uz sākotnēji mierīgi noritošas  saaukstēšanās/iesnu vai auss slimības  fona parādījušās sūdzības, kas liecina par gaitas pasliktināšanos: temperatūras celšanās, pašsajūtas pasliktināšanās, spēcīgas galvassāpes, nepatika uz gaismu, slikta dūša un/vai reibonis- iespējams, sākušies nopietni sarežģījumi (meningīts, u.c.)

2.       Balss aizsmakums, kas nepāriet 3- 4 nedēļas un ilgāk

3.       Jebkurš pēkšņi attīstījies dzirdes pasliktinājums vai zudums

4.       Asiņaini izdalījumi no elpceļiem

5.       Ilgstoši noritošs auss iekaisums ar spītīgu gaitu, smakojošiem izdalījumiem no auss.

6.       Biežas angīnas un pievienojies sastrutojums ap mandelēm, locītavu, nieru vai sirds vārstuļu iekaisums- nepieciešama steidzama mandeļu operācija- Tonsillektomija

3D PANORĀMA

Kalnciema iela 98, Rīga, LV1046
Telefons reģistratūrā
67473045, 25511144
e-pasts: info@headline.lv

Kā mūs atrast un rekvizīti

ipass

Klīnika pieejama pacientiem ar kustību traucējumiem. Pacienta pavadonis ratiņkrēslu var saņemt piesakoties klīnikas reģistratūrā vai zvanot pa tālruni 67473045 darba dienās no 9.00 līdz 18.00 un sestdienās no 9.00 līdz 14.00.

(Pievērsiet uzmanību - pēc Jāņiem sestdienās nestrādāsim. Darbu sestdienās atsāksim augustā)